Veľkolepá nová cesta
Predstavujeme úplne nový Outback.
Objavte skutočný pôžitok z jazdy a úplne novú, robustnú konštrukciu, s ktorou sa s istotou dostanete kamkoľvek.

Len málo vozidiel jazdí s takou sebavedomou istotou ako model Outback – asi vás preto neprekvapí, aká jedinečná koncepcia stojí za týmito výnimočnými vlastnosťami. V motore SUBARU BOXER s horizontálne protibežnými piestami sa piesty pohybujú oproti sebe v uhle 180 stupňov, vďaka čomu má motor nižší a plochejší profil než iné typy motorov. |
Preto má motor, a tým aj celé vozidlo nižšie položené ťažisko a rovnomernejšie rozloženú hmotnosť. Navyše sa protibežné pohyby piestov navzájom negujú, čím pomáhajú prirodzene znižovať vibrácie. |

Plochý dizajn motora je prirodzene stabilný a poskytuje samočinné vyvažovanie, vďaka čomu zaručuje odolnosť a spoľahlivý výkon a generuje menej vibrácií než vidlicový alebo radový 4-valcový motor v rovnakej triede

Blok motora má plochejší profil a v rámci podvozka je položený nižšie, vďaka čomu je celé vozidlo lepšie vyvážené a pri bočných náklonoch má lepšiu stabilitu ako iné konštrukcie.

Kontrola je úzko spätá s istotou a stabilita zasa dáva vyniknúť živosti, ktorá je základným stavebným prvkom potešenia z jazdy s modelom Outback. Vozidlá Subaru sú obdarené inšpirujúcou sebaistotou, za čo vďačia neuveriteľne stabilnej konštrukcii symetrického pohonu všetkých kolies a unikátne vyváženému motoru SUBARU BOXER. Tento systém neustále dodáva výkon na všetky štyri kolesá, čím zvyšuje mieru kontroly na všetkých typoch ciest a v náročných podmienkach. |
Vyznačuje sa vynikajúcim rozdelením brzdnej sily na nápravách a precíznym riadením, za čo vďačí pozdĺžnemu uloženiu hlavných komponentov a nízko položenému ťažisku, ktoré zabezpečuje aktívnu a citlivú jazdu. Unikátne výhody symetrického pohonu všetkých kolies prinášajú výnimočné jazdné vlastnosti a ponúkajú možnosť ľahšie sa vyhnúť nebezpečenstvu. |

Bezstupňová prevodovka Lineartronic plynule reguluje prevodový pomer tak, aby motor vždy pracoval v rozsahu otáčok, v ktorom dosahuje najvyššiu účinnosť. Výsledkom je plynulá akcelerácia, vysoký výkon a nízka spotreba paliva. Táto prevodovka sa kombinuje so systémom pohonu všetkých kolies s aktívnym rozdeľovaním krútiaceho momentu. | Systém štandardne prenáša 60 % hnacej sily na predné kolesá a 40 % na zadné. V prípade nedostatku priľnavosti povrchu však systém dokáže tento pomer v reálnom čase upraviť až na hodnotu 50/50. |

Režim X-MODE vám umožní jediným stlačením tlačidla získať spoľahlivú kontrolu nad vozidlom. Technológia režimu X-MODE prevezme riadenie nad motorom, prevodovkou, systémom symetrického pohonu všetkých kolies, brzdami a ďalšími komponentmi a bezpečne vás prevedie náročnými podmienkami a rôznymi terénmi. |
Keď sa aktivuje režim X-MODE, funkcia riadenia zjazdu z kopca pomôže automaticky zachovať konštantnú rýchlosť modelu Outback pri ceste dolu kopcom. |

Vodiči, ktorí túžia po väčšom vzrušení, môžu pri jazde používať radiace páčky a vychutnávať si pôžitok zo športovej jazdy.
V závislosti od vášho štýlu jazdy dokáže inteligentný pohon SUBARU Intelligent Drive (SI-DRIVE) prispôsobiť odozvu škrtiacej klapky a radenia tak, aby ste mali vždy a za každých podmienok k dispozícii okamžitý výkon a požadovanú pružnosť.

Tento veľmi rýchlo reagujúci režim je vhodný pre akékoľvek podmienky, pretože zabezpečuje rýchlu akceleráciu. Rýchym jazdám na diaľnici alebo po kľukatých cestách navráti prvok zábavy.

Tento režim ponúka uhladený výkon, ktorý je ideálny na jazdu po uliciach mesta, na dlhé vzdialenosti, alebo na dosiahnutie nízkej spotreby paliva. Taktiež zabezpečuje flexibilnú kontrolu v daždi alebo na zasnežených cestách.

Senzory rozmiestnené po obvode vozidla vás upozorňujú na vozidlá v mŕtvom uhle vzadu pre bezpečnejšie prechádzanie do vedľajšieho pruhu. Systém okrem toho varuje aj pred možným rizikom zrážky počas cúvania na cestu s križujúcou premávkou.

Systém HBA dokáže automaticky prepínať medzi diaľkovými a stretávacími svetlami podľa aktuálnych jazdných podmienok, čo zaručuje lepšiu viditeľnosť a bezpečnosť pri jazde v noci.

Systém riadenia dynamiky vozidla pomocou viacerých senzorov monitoruje situáciu a analyzuje, či vozidlo udržiava smer jazdy stanovený vodičom. Ak niektorá pneumatika prekĺzava alebo vozidlo vybočí zo zamýšľanej dráhy v dôsledku vysokej rýchlosti, systém prispôsobí rozdelenie krútiaceho momentu pohonu všetkých štyroch kolies, výkon motora a účinok bŕzd na jednotlivých kolesách tak, aby pomohol udržať požadovaný smer jazdy vozidla.

Pri jazde v zákrutách aktivuje systém aktívneho smerovania krútiaceho momentu brzdy a prenáša krútiaci moment z vnútorných kolies na vonkajšie. Umožňuje ostrejší prejazd zákrutami a presnejšie riadenie. V kombinácii so systémom riadenia dynamiky vozidla pomáha predchádzať nebezpečným situáciám a navodzuje príjemný pocit bezpečia.

Upravili sme rám karosérie tak, aby sme zlepšili výhľad z vozidla a zmenšili oblasť slepého uhla. Taktiež sme použili predné štvrtinové okná a vonkajšie spätné zrkadlá sme umiestnili na dvere, čím sa zmenšila oblasť slepého uhla vpredu a zlepšil výhľad z vozidla smerom dopredu.

Každé vozidlo Subaru prekračuje bežné hranice, čo sa týka vašej bezpečnosti. Pre prípad čelného nárazu sú motor SUBARU BOXER a prevodovka vášho modelu Outback navrhnuté tak, aby sa v záujme vašej ochrany predišlo ich preniknutiu do kabíny.

Predné airbagy SRS, predné bočné airbagy SRS, hlavové airbagy SRS a kolenný airbag SRS sú štandardnou výbavou modelu Outback a v prípade dopravnej nehody poskytujú všetkým pasažierom vysokú úroveň ochrany.

Prstencový výstužný rám zosilňuje kabínu pre pasažierov od strechy cez dvere a stĺpiky až po podlahu. Táto konštrukcia zabezpečuje rozptýlenie energie nárazu v prípade zrážky a odvádza ju od cestujúcich. Prispieva k spevneniu a odľahčeniu karosérie a výrazne zvyšuje mieru ochrany pasažierov.

Opierky hlavy poskytujú možnosť nastavenia výšky a uhla a sú navrhnuté tak, aby si ich cestujúci mohli prispôsobiť podľa vlastných rozmerov a požiadaviek na komfort.

Výškovo nastaviteľné predné bezpečnostné pásy sú vybavené predpínačmi na pevné udržanie pasažierov v sedadle a obmedzovačmi záťaže, ktoré znižujú hodnoty tlaku vyvíjané na hrudník.

V spoločnosti Subaru veríme v KOMPLEXNÚ BEZPEČNOSŤ a jej dôležitou časťou je protikolízna bezpečnosť, ktorá sa snaží o to, aby sa žiadna nehoda nikdy nestala. Preto sme v spoločnosti Subaru vytvorili špičkový podporný systém EyeSight, ktorý slúži vodičovi na ceste ako druhý pár očí. Systém EyeSight využíva dve stereoskopické kamery na snímanie trojrozmerného farebného obrazu s vysokým rozlíšením, ktoré sa blíži vnímaniu ľudského oka. |
Využitím obrazu z oboch kamier dokáže systém presne určiť tvar, rýchlosť a vzdialenosť objektu, pričom dokáže zaznamenávať nielen vozidlá, ale aj motocykle, bicykle a chodcov. Pri zistení potenciálneho nebezpečenstva upozorní vodiča a v prípade potreby aj aktivuje brzdy, aby sa predišlo nehode. Vďaka zvýšenej úrovni bezpečnosti znižuje systém EyeSight záťaž na vodiča a zároveň zvyšuje váš pocit bezpečia v modeli Outback. |

Systém EyeSight*1 dokáže udržiavať rýchlosť nastavenú vodičom rovnako ako klasický tempomat. To však nie je všetko. Okrem toho disponuje aj funkciou adaptívneho tempomatu, ktorá monitoruje odstup od vozidla vpredu a rozdiel rýchlostí. Keď vpredu zaznamená iné vozidlo, bude upravovať rýchlosť tak, aby nastavený odstup ostal zachovaný. Ovládaním motora, prevodovky aj bŕzd udržiava rýchlosť vozidla v súlade s okolitou premávkou, a to v širokom rozsahu rýchlostí od 0 do približne 180 km/h. Adaptívny tempomat je určený predovšetkým pre jazdu na diaľniciach, rýchlostných cestách a podobných komunikáciách, pričom dokáže reálne rozpoznať vozidlo vpredu a jeho brzdové svetlá a následne udržiavať odstup v kolónach vozidiel až do zastavenia. Ide o veľmi užitočnú funkciu pri dlhých cestách, ktorá vodičovi poskytuje dodatočný komfort.

Ak je vaša pozornosť znížená v dôsledku únavy a v rámci jazdného pruhu jazdíte nerovnomerne z jednej strany na druhú, systém upozornenia na nerovnomernú jazdu v pruhu zapne zvukový signál a blikanie príslušnej kontrolky, aby vám pomohol zachovať si ostražitosť. Uvedený systém sa však aktivuje až pri rýchlosti približne 60 km/h alebo vyššej. Ak počas jazdy rýchlosťou vyššou ako cca 50 km/h neúmyselne prejdete k hranici jazdného pruhu a začnete z neho vychádzať bez zapnutia príslušného smerového svetla, systém upozornenia na opustenie jazdného pruhu vás na túto situáciu upozorní pomocou zvukového signálu a blikajúcej kontrolky.

Keď stojíte a systém EyeSight zistí, že vozidlá pred vami sa začali znova pohybovať, systém upozornenia na rozjazd vozidla vpredu vás upozorní pomocou zvukového signálu a blikajúcej kontrolky.

Pri jazde na diaľniciach, rýchlostných cestách a podobných komunikáciách dokáže asistent pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu prostredníctvom stereokamery monitorovať označenia jazdných pruhov a rozpoznať, keď vozidlo začne vybočovať zo svojho jazdného pruhu. Pri rýchlosti približne 60 km/h a viac môže pomôcť prostredníctvom funkcie nasmerovania volantu s cieľom zabrániť vybočeniu z jazdného pruhu a zabezpečiť bezpečnú jazdu.

Keď protikolízny brzdový systém zaznamená hrozbu zrážky s vozidlom alebo s inou prekážkou pred vami, upozorní na to vodiča pomocou zvukového signálu a kontrolky na prístrojovej doske. Ak vodič napriek tomu nepodnikne žiadny únikový manéver, s cieľom zabrániť zrážke, systém začne automaticky brzdiť, aby znížil intenzitu nárazu, prípadne zrážke úplne zabránil, ak to bude možné. Ak sa vodič pokúsi vyhnúť zrážke pomocou únikového manévru, protikolízny bezpečnostný systém mu môže poskytnúť potrebnú asistenciu. Protikolízny asistent riadenia v prípade zistenia hroziaceho nárazu pomôže vodičovi zatočiť prudšie a vyhnúť sa tým kolízii.

Keď systém EyeSight zaznamená prekážku pred vozidlom a vy namiesto spätného chodu zaradíte polohu pre jazdu dopredu, protikolízny systém riadenia škrtiacej klapky spustí sériu krátkych zvukových signálov, zapne blikanie príslušnej kontrolky a zníži výkon motora, aby vám pomohol zabrániť čelnej zrážke.
Subaru
Ing. Maroš Masaryk
032 285 11 36, 0948 771 987
mmasaryk@eurotip.sk