FORESTER

Rovnako odolný ako kultivovaný. SUBARU FORESTER bol vždy odolný a drsný dobyvateľ. Úplne nový FORESTER teraz prichádza s najmodernejšou technológiou, prepracovanými prvkami a modernými bezpečnostnými funkciami. Dokáže viac ako kedykoľvek predtým. A vďaka motoru
e-BOXER je teraz ešte úspornejší.

Názov sekcie: 
SYMETRICKÝ POHON 4x4
SYMETRICKÝ POHON 4x4

Dokonalé ovládanie prináša bezpečnosť vo vozidle, stabilita umožňuje jeho dravosť. Dravosť je na novom Subaru Forester modelového ročníka 2018 skutočne fascinujúca. Vozidlá Subaru sú obdarené inšpirujúcim sebavedomím za volantom – vďaka stabilnej konštrukcii symetrického pohonu AWD v spojení s jedinečne vyváženým motorom SUBARU BOXER. Pre lepšie ovládanie na všetkých typoch ciest a za každých podmienok prenáša tento systém výkon motora neustále na všetky štyri kolesá.

Vďaka pozdĺžnemu uloženiu hlavných komponentov dosahuje Forester precízne ovládanie a vynikajúcu bočnú stabilitu. Nízke ťažisko sa podieľa na mimoriadne zábavnej jazde s vynikajúcou odozvou. Jedinečné výhody symetrického pohonu AWD prispievajú k vynikajúcim jazdným vlastnostiam a umožňujú lepšie zvládať nebezpečné situácie.

Na celú šírku
ZAVESENIE KOLIES

Aby Forester lepšie zvládal jazdu na rôznych povrchoch a za rôznych podmienok, je vybavený pokročilým zavesením kolies prednej a zadnej nápravy. Forester je skutočne viacúčelové vozidlo. Tuhosť pružín a tlmičov je vhodne zvolená pre hladké aj hrboľaté povrchy. V prípade modelov DIT sú súčasťou zavesenia predných kolies simeringy, vodiace puzdrá, hydraulická kvapalina vzpier a optimalizované naladenie zavesenia.

Všetky komponenty fungujú v súlade, aby sa obmedzili vibrácie a znížilo sa nakláňanie karosérie V modeloch DIT je použitý aj zadný pomocný podporný rám, ktorý tvorí pevnejšiu základňu pre montáž zadného zavesenia s cieľom zabezpečiť lepšiu kontrolu nad jazdou a citlivejšie riadenie.

Na celú šírku
Názov sekcie: 
MOTOR SUBARU BOXER

Len niekoľko SUV jazdí s takou suverénnosťou a reakciami ako Forester. Hlavný dôvod sa nachádza pod kapotou – motor SUBARU BOXER. Má horizontálnu protibežnú konfiguráciu takže piesty sa pohybujú oproti sebe v uhle 180 stupňov, vďaka čomu má motor nižší a plochejší profi l než iné typy motorov.

Motor, a tým aj celé vozidlo, má nižšie položené ťažisko a lepšiu stabilitu. Protibežné pohyby piestov sa okrem toho navzájom vyrovnávajú, čo prirodzeným spôsobom znižuje vibrácie.
Na celú šírku
Názov sekcie: 
MOTOR SUBARU BOXER
VYŠŠIA STABILITA

Blok motora má plochý profil a v rámci podvozka je položený nižšie, vďaka čomu je celé vozidlo lepšie vyvážené a pri bočných pohyboch má lepšiu stabilitu ako iné konštrukcie.

Názov sekcie: 
MOTOR SUBARU BOXER
TRVALÝ VÝKON

Plochá konštrukcia motora je zo svojej podstaty tuhá a samovyvažovacia, čím sa dosahuje odolnosť a spoľahlivý výkon, vzniká menej vibrácií než v prípade motora do V alebo radového motora v rovnakej triede.

Názov sekcie: 
LINEARTRONIC
LINEARTRONIC + SYMETRICKÝ POHON 4x4 S AKTÍVNYM ROZDEĽOVANÍM KRÚTIACEHO MOMENTU

Prevodovka Lineartronic CVT (s plynule meniteľným prevodom) reaguje na meniace sa podmienky v okamihu a hladko. Namiesto remeňa využíva reťaz, čo umožňuje väčší rozsah prevodových pomerov cieľom zlepšenia výkonu a účinnosti, ako aj zrýchlenia reakcie po stlačení akceleračného pedála.

Je pozdĺžne spojená so systémom pohonu všetkých kolies AWD s aktívnym rozdeľovaním krútiaceho momentu, ktorý reaguje na konkrétne trakčné podmienky, stav prevodovky a zásahy vodiča tým, že neustále reguluje rozdelenie krútiaceho momentu medzi prednú a zadnú nápravu.

Na celú šírku
Názov sekcie: 
X-MODE

Druhý dych. Táto extra porcia vnútornej sily vám pomôže chopiť sa príležitosti a využiť výzvu. Forester našiel svoju vnútornú silu vďaka režimu X-Mode. Aktivujete ho stlačením jediného tlačidla.

Forester tak získa dodatočné schopnosti, ktoré ktoré sa zídu pri prejazde náročnej cesty alebo v prípade nepriaznivých poveternostných podmienok.

Na celú šírku
Názov sekcie: 
X-MODE
REŽIM X-MODE A SYSTÉM RIADENIA ZJAZDU Z KOPCA

Označenie „X“ dodáva schopnosti každému vodičovi a na väčšine ciest. Po stlačení jediného tlačidla prevezme režim X-Mode kontrolu nad motorom, prevodovkou, systémom AWD, brzdami a ďalšími komponentmi, aby vás spoľahlivo a bezpečne previedol po zlých cestách a klzkom povrchu. Počas náročného klesania na najstrmších svahoch vám systém riadenia zjazdu z kopca prináša vyššiu bezpečnosť - zabezpečí konštantný, regulovaný pohyb vozidla, vďaka čomu sa môžete lepšie sústrediť na riadenie a menej na brzdenie.

Názov sekcie: 
X-MODE
SYSTÉMY, KTORÉ VÁS V TOM NENECHAJÚ

Forester bol navrhnutý tak, aby vám pohol pri jazde na skalných výčnelkoch, skalách, medzi stromami a inými prekážkami, s ktorými sa môžete stretnúť – bez poškodenia alebo uviaznutia. Čím väčší objekt, tým väčší musí byť predný a zadný nájazdový uhol, aby nedošlo k poškodeniu predného alebo zadného nárazníka. Forester má optimalizované oba uhly. Svetlá výška zabezpečuje maximálny prejazdový uhol, čím sa minimalizuje pravdepodobnosť uviaznutia na podvozku.

Názov sekcie: 
SI-DRIVE

Systém Subaru Intelligent Drive (SI-DRIVE) dokáže nastaviť citlivosť pohonnej jednotky a zohľadniť váš štýl jazdy, stav vozovky alebo akýkoľvek prevádzkový stav podľa bezprostrednej požiadavky.

Slúži na rýchlu zmenu odozvy škrtiacej klapky a správania radenia automatickej prevodovky, aby ste vždy a za akýchkoľvek okolností mali k dispozícii najvyšší výkon.
Na celú šírku
Názov sekcie: 
SI-DRIVE
Režim Sport Sharp

Režim Sport Sharp sa zameriava na odozvu a motor na maximum. V tomto režime motor reaguje priamo na akceleračný pedál s cieľom zabezpečiť vyšší výkon pri zrýchľovaní. V režime Sport Sharp môžete používať radiace páčky a užívať si väčšiu kontrolu nad výkonom motora s ôsmimi prevodovými stupňami – podobne ako v prípade 8-stupňovej prevodovky – pre skutočne temperamentnú jazdu.

Názov sekcie: 
SI-DRIVE
Režim Sport

Systém SI-DRIVE aktivuje režim Intelligent pre okamžitú odozvu riadenia a ohľaduplnosť voči životnému prostrediu. Mapovanie škrtiacej klapky vyvažuje plynulosť a účinnosť kvôli vyššej úrovni kontroly.

Názov sekcie: 
SI-DRIVE
Režim Intelligent

Systém SI-DRIVE aktivuje režim Intelligent pre okamžitú odozvu riadenia a ohľaduplnosť voči životnému prostrediu. Mapovanie škrtiacej klapky vyvažuje plynulosť a účinnosť kvôli vyššej úrovni kontroly.

Názov sekcie: 
AKTÍVNA BEZPEČNOSŤ
BALÍK POKROČILÝCH BEZPEČNOSTNÝCH SYSTÉMOV: systém detekcie vozidiel vzadu (SRVD)

Senzory rozmiestnené po obvode vozidla vás upozorňujú na vozidlá v mŕtvom uhle vzadu pre bezpečnejšie prechádzanie do vedľajšieho pruhu. Systém okrem toho varuje aj pred možným rizikom zrážky počas cúvania na cestu s križujúcou premávkou.

Názov sekcie: 
AKTÍVNA BEZPEČNOSŤ
Viditeľnosť

S výbornou perspektívou a skvelou viditeľnosťou dopredu aj dozadu má vodič v modeli Forester neustále informácie o okolí a nestratí sa ani na úzkych cestách a v tesných priestoroch. Vďaka dobre umiestneným predným stĺpikom a integrovaným trojuholníkovým okienkam sú slepé uhly minimálne. Vonkajšie spätné zrkadlá sa nachádzajú na paneloch dverí, čím sa vytvára pozoruhodne široké zorné pole.

Názov sekcie: 
AKTÍVNA BEZPEČNOSŤ
Brzdový systém

Štandardný brzdový systém s kotúčovými brzdami na všetkých 4 kolesách obsahuje systém proti zablokovaniu bŕzd (ABS) s elektronickým rozdeľovaním brzdnej sily. Systém tak pomáha distribuovať brzdnú silu na potrebné miesto medzi všetkými štyrmi kolesami. Súčasťou je aj brzdový asistent a funkcia prednostného brzdenia, ktoré sa aktivujú v núdzových situáciách. K dispozícii je tiež asistent rozjazdu do kopca, ktorý zabraňuje spätnému chodu vozidla pri rozjazde z pokoja na každom svahu. Model DIT má väčšie 17-palcové odvetrávané kotúče vpredu a 16-palcové odvetrávané kotúče vzadu - dosahuje tak ešte lepší brzdný výkon.

Názov sekcie: 
AKTÍVNA BEZPEČNOSŤ
Systém riadenia dynamiky vozidla

Systém riadenia dynamiky vozidla pomocou viacerých senzorov monitoruje situáciu a analyzuje, či vozidlo udržiava smer jazdy stanovený vodičom. Ak niektorá pneumatika prekĺzava alebo vozidlo počas zatáčania vo vysokej rýchlosti vybočí zo zamýšľanej dráhy, systém prispôsobí rozdelenie krútiaceho momentu pohonu všetkých kolies, výkon motora a účinok bŕzd na jednotlivých kolesách tak, aby pomohol udržať požadovaný smer jazdy vozidla.

Názov sekcie: 
PASÍVNA BEZPEČNOSŤ
Prstencový výstužný rám

Prstencový výstužný rám zosilňuje kabínu pre pasažierov od strechy cez dvere a stĺpiky až po podlahu. Táto konštrukcia so strategicky rozmiestnenými prvkami z vysoko pevných materiálov pomáha pri nehode odkloniť a rozptýliť energiu nárazu pôsobiacu na cestujúcich. Karoséria je vďaka tomu pevnejšia a má vyššiu torznú tuhosť, pričom si však zachováva nízku hmotnosť.

Názov sekcie: 
PASÍVNA BEZPEČNOSŤ
Sedadlá, bezpečnostné pásy a SRS airbagy

Štandardná výbava modelu Forester obsahuje predné SRS airbagy, predné bočné airbagy, hlavové SRS airbagy a kolenné SRS airbagy. Cestujúcich na predných sedadlách spoľahlivo zadržia bezpečnostné pásy s výškovým nastavením s predpínačmi a obmedzovačmi zaťaženia, ktoré zmierňujú dynamické sily pôsobiace na hrudník. Pri náraze zozadu chránia cestujúcich pred poranením krčnej chrbtice predné sedadlá s tuhým rámom, pevnými opierkami hlavy a dômyselnými konštrukčnými detailmi, ako je napríklad uloženie vnútorných pružín v sedadlách, ktoré minimalizujú riziko zranenia.

Názov sekcie: 
PASÍVNA BEZPEČNOSŤ
Ochrana chodcov

Priestor na pohltenie nárazu vo vozidle pomáha minimalizovať zranenia chodcov, k čomu rovnako prispieva predný nárazník absorbujúci energiu so špeciálne vytvoreným priestorom okolo stieračov. A kvôli zaisteniu ochrany v oblasti hlavy bola v prednej časti implementovaná rozdelená konštrukcia.

Názov sekcie: 
PASÍVNA BEZPEČNOSŤ
Usporiadanie chrániace priestor kabíny

Každé Subaru prekračuje z hľadiska bezpečnosti bežné hranice. Motor SUBARU BOXER a prevodovka modelu Forester sú skonštruované tak, aby v prípade čelnej zrážky nevnikli do kabíny a neohrozili cestujúcich.

Názov sekcie: 
EYESIGHT
Špičková asistenčná technológia pre vodičov

My, v spoločnosti Subaru veríme v CELKOVÚ BEZPEČNOSŤ. Dôležitou súčasťou je pritom aj protikolízna bezpečnosť, kde vynakladáme maximálne možné úsilie na to, aby k nehode vôbec nedošlo. A práve preto sme vytvorili systém EyeSight, prelomový podporný systém jazdy od spoločnosti Subaru. Ako druhý pár oči sledujúci cestu pred vozidlom využíva systém EyeSight dve stereo kamery, pomocou ktorých zaznamenáva trojrozmerný farebný obraz s mimoriadnou úrovňou rozpoznávania obrazu, v približne rovnakej kvalite ako ľudské oko.

Pomocou obrazu z oboch kamier dokáže presne určiť tvar, rýchlosť a vzdialenosť, pričom zaznamenáva nielen automobily, ale aj motocykle, bicykle či chodcov. Keď zaznamená možné nebezpečenstvo, upozorní naň vodiča a v prípade potreby dokonca aktivuje brzdy, aby zabránil nehode. Vďaka týmto vylepšeným schopnostiam v oblasti bezpečnosti znižuje systém EyeSight záťaž vodiča a zvyšuje pocit bezpečnosti v kabíne modelu Forester.

Na celú šírku
Názov sekcie: 
EYESIGHT
Adaptívny tempomat

Systém EyeSight*1 neslúži len na udržiavanie nastavenej rýchlosti ako bežný tempomat. Keď totiž zaznamená vozidlo vpredu, adaptívny tempomat upraví rýchlosť tak, aby sa zachoval nastavený odstup od vozidla pred vami, a to na základe sledovania vzdialenosti a rozdielu rýchlostí. Prispôsobuje činnosť motora, prevodovky a bŕzd v záujme zachovania vhodnej rýchlosti podľa okolitej premávky v širokom rozsahu približne od 0 do 180 km/h. Adaptívny tempomat je určený na použitie na diaľniciach, rýchlostných cestách a podobných komunikáciách. Dokáže reálne zaznamenať vozidlo vpredu a jeho brzdové svetlá a pomôže vám udržiavať primeranú rýchlosť počas jazdy v kolónach na diaľnici — čo prináša viac pohodlia na dlhých cestách.

Názov sekcie: 
EYESIGHT
Upozornenie na nerovnomernú jazdu v pruhu a opustenie jazdného pruhu

Keď vás premôže únava a začnete kľučkovať v rámci jazdného pruhu, funkcia upozornenia na nerovnomernú jazdu v pruhu vám vráti ostražitosť pomocou zvukového signálu a blikajúcej kontrolky. Funkcia upozornenia na nerovnomernú jazdu v pruhu sa navyše aktivuje len pri rýchlosti približne 60 km/h alebo vyššej. Keď s vozidlom začnete neúmyselne vybočovať smerom k okraju jazdného pruhu a vychádzať z pruhu bez zapnutia smerových svetiel pri rýchlosti približne 50 km/h alebo vyššej, systém upozornenia na opustenie jazdného pruhu vás na to upozorní pomocou zvukového signálu a blikajúcej kontrolky ešte pred tým, než pruh opustíte.

Názov sekcie: 
EYESIGHT
Upozornenie na rozjazd vozidla vpredu

Keď s vozidlom stojíte a systém EyeSight zaznamená, že premávka sa znova pohla, systém upozornenia na rozjazd vozidla vpredu vyzve vodiča k činnosti pomocou zvukového signálu a blikajúcej kontrolky.

Názov sekcie: 
EYESIGHT
Asistent na udržanie vozidla v jazdnom pruhu

Počas jazdy na diaľniciach, rýchlostných cestách a podobných komunikáciách asistent na udržanie vozidla v jazdnom pruhu monitoruje deliace čiary na ceste pomocou stereo kamery, pričom dokáže zaznamenať vychádzanie vozidla z aktuálneho pruhu. Pri rýchlosti približne 60 km/h alebo vyššej poskytuje dokonca zásahy do riadenia, s cieľom zabrániť vybočeniu vozidla z jazdného pruhu a zvýšiť bezpečnosť jazdy.

Názov sekcie: 
SYSTÉMY NA PREVENCIU NEHÔD
Protikolízny brzdový systém

Keď protikolízny brzdový systém zaznamená riziko zrážky s vozidlom alebo inou prekážkou vpredu, upozorní vodiča pomocou zvukového signálu a kontrolky na palubnej doske. Ak vodič nepodnikne únikový manéver, aby zabránil zrážke, systém automaticky aktivuje brzdy s cieľom znížiť intenzitu nárazu, prípadne zrážke úplne zabrániť, ak je to možné.

Názov sekcie: 
SYSTÉMY NA PREVENCIU NEHÔD
Protikolízny systém riadenia škrtiacej klapky

Keď systém EyeSight zaznamená prekážku pred vozidlom a vy namiesto spätného chodu zvolíte polohu pre jazdu vpred, protikolízny systém riadenia škrtiacej klapky vyšle niekoľko krátkych zvukových signálov, zobrazí blikajúcu kontrolku a zníži výkon motora, aby vám pomohol zabrániť kolízii.

Exteriér: 
Interiér: 
Značka: 

Subaru

Ing. Maroš Masaryk
032 285 11 36, 0948 771 987
mmasaryk@eurotip.sk

Tel. číslo: 
032 285 11 36, 0948 771 987